Οχήματα

Αληθινές ιστορίες , μέσα από το www.lostandfound.gr

----
Συμβουλή για Β. Ελλάδα:

Από την εμπειρία των αναγνωστών του lostandfound.gr εμπειρία και μόνο να σας ενημερώσω ότι πολλά αυτοκίνητα που κλέβονται στην Β. Ελλάδα οδηγούνται στην Βουλγαρία. Πρώτα όμως τα παρατούν σε ερημικά μέρη όπου μετά από αρκετές μέρες (αφού σιγουρευτούν ότι δεν υπάρχει GPS ή ότι δεν παρακολουθούνται) αλλάζουν πινακίδες κλπ. φορτώνονται τελικά σε νταλίκες για τον τελικό τους προορισμό. Συνεπώς το μέρος όπου αφήνονται είναι προσβάσιμο από νταλίκα, έρημο, όχι πολλά χιλιόμετρα μακρυά από την κλοπή και κοντά σε δρόμο που οδηγεί γρήγορα στα σύνορα..
Βάλτε μπροστά σας ένα χάρτη και πιθανολογήστε κάποιο σημείο με τέτοια χαρακτηριστικά και ψάξτε... Αν το βρείτε μην πάρετε το αυτοκίνητό σας, καλέστε την αστυνομία. 

----

Αληθινή ιστορία. Δείτε πώς βρέθηκε ένα κλεμμένο Smart...


Το αυτοκίνητο, ένα Smart κλάπηκε τον Απρίλιο 2016 από τον Άλιμο. Τον Σεπτέμβριο ΄16 πέντε μήνες μετά το αυτοκίνητο βρέθηκε να κυκλοφορεί με άλλες πινακίδες. Ο σύζυγος της ιδιοκτήτριας το αναγνώρισε από κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Μάλιστα το είδε 2 φορές στο δρόμο. Την πρώτη φορά δεν τον πρόλαβε αλλά την δεύτερη φορά σταμάτησε το αυτοκίνητο κάλεσε την αστυνομία και “τον μαζέψανε” . Είχε παραποιηθεί και ο αριθμός πλαισίου. Εμπειρογνώμονες εξέτασαν το αυτοκίνητο και τελικά το παρέλαβε η ιδιοκτήτρια.


----

Κλέβουν τα κλειδιά, παίρνουν τα οχήματα.

Μας μετέφεραν και το μοιραζόμαστε μαζί σας.
Τους τελευταίους μήνες πολλοί έχασαν τα κλειδιά των αυτοκινήτων τους και κυρίως μάρκας Toyota Yaris και τελικά τους εκλάπη και το όχημα.

Προσοχή, υπάρχει σπείρα που πρώτα κλέβει τα κλειδιά με τρόπο που νομίζετε ότι απλά τα χάσατε και τελικά κλέβει αυτοκίνητα, με προτίμηση στα Toyota Yaris!
Σεπτέμβριος 2016

----

Συνελήφθησαν, πρωινές ώρες της 12-5-2016 στις Αχαρνές, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Βορειοανατολικής Αττικής, της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, δύο άνδρες ηλικίας 26 και 34 ετών για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές και παράβαση του Ν. περί νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. 


Ειδικότερα, όπως διαπιστώθηκε από την αστυνομική έρευνα, οι κατηγορούμενοι είχαν συγκροτήσει εγκληματική ομάδα, τα μέλη της οποίας έχοντας διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους διέπρατταν κλοπές αυτοκινήτων σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Τα κλεμμένα αυτοκίνητα στη συνέχεια διέθεταν αυτούσια ή τμηματικά ως εξαρτήματα σε άλλα άτομα αποκομίζοντας έτσι μεγάλα οικονομικά οφέλη.




Κατά βάση επιδίδονταν σε κλοπές οχημάτων συγκεκριμένου τύπου για τα οποία υπάρχει έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον. Σε πολλές περιπτώσεις τα κλεμμένα οχήματα προορίζονταν να αντικαταστήσουν άλλα ιδίου τύπου, που είχαν υποστεί βλάβη και η επισκευή τους ήταν ασύμφορη. 



Σε αυτές τις περιπτώσεις παραποιούσαν τους αριθμούς πλαισίου, ώστε αυτά να μην είναι εύκολα αναγνωρίσιμα. Για να θέσουν τα οχήματα σε κίνηση χρησιμοποιούσαν εξελιγμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, με κατάλληλο λογισμικό, παρακάμπτοντας έτσι τα ηλεκτρονικά συστήματα ακινητοποίησης (immobilizer) των οχημάτων.



Ως προς τον τρόπο δράσης, οι δράστες αφού πρώτα εντόπιζαν σταθμευμένα τα οχήματα που τους ενδιέφεραν, τα έκλεβαν και τα οδηγούσαν στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας όπου και τα στάθμευαν σε επιλεγμένα σημεία για χρονικό διάστημα δύο τριών ημερών φοβούμενοι το ενδεχόμενο του εντοπισμού τους, σε περίπτωση που διέθεταν δορυφορικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS). 


Μετά την παρέλευση του προαναφερόμενου χρονικού διαστήματος, μετέβαιναν στο σημείο που το είχαν αφήσει, λαμβάνοντας ιδιαίτερα μέτρα προστασίας, χρησιμοποιώντας και άλλο αυτοκίνητο ως «συνοδευτικό» σε όλη την διαδρομή μέχρι την αποθήκη – συνεργείο που θα προέβαιναν στις εργασίες παραποίησής του. Το «συνοδευτικό» όχημα κινείτο ακριβώς πίσω από το κλεμμένο, ώστε να μην είναι ορατή η πινακίδα κυκλοφορίας από τυχόν κινούμενο αστυνομικό όχημα.


Σε ένα σημείο της διαδρομής, στην περιοχή της Νέας Χαλκηδόνας, στάθμευαν για λίγο το κλεμμένο όχημα και αντικαθιστούσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας του, με άλλες. Στη συνέχεια οδηγούσαν τα οχήματα σε αποθήκες της Δυτικής Αττικής, όπου άγνωστοι συνεργοί τους τα παραποιούσαν, σε ειδικούς χώρους που διέθεταν για αυτό το σκοπό, τα λεγόμενα «διαλυτήρια». Με τον τρόπο αυτό, γινόταν δυνατή η νομιμοφανής κυκλοφορία των κλεμμένων οχημάτων ξανά στην αγορά. Επίσης αρκετές φορές αποσυναρμολογούσαν τα οχήματα τμηματικά ως εξαρτήματα, τα οποία διέθεταν και αυτά στην αγορά. 



Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε αποθήκη και οικίες βρέθηκαν και κατασχέθηκαν : 

-έξι (6) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα

-πλήθος εξαρτημάτων 
-πλήθος εργαλείων 
-το χρηματικό ποσό των -3.480 – ευρώ 



Μέχρι στιγμής, έχουν εξιχνιασθεί τριάντα οκτώ 38 περιπτώσεις.

Μάιος 2016
----




ένας ακόμη παθών και το email του με την ιστορία του:
...
Δυστυχώς τα νέα δεν είναι καλά. Τελικά τα αισθήματά μου πήραν τον έλεγχο και έπεσα θύμα απατεώνων. Εν ολίγοις, για να μη σε κουράζω με όλη την ιστορία, με πήραν τηλέφωνο την άλλη κιόλας ημέρα το πρωί, απ' όταν σήκωσες την αγγελία, και μου είπαν ότι έχουν το μηχανάκι μου και με κάποιο "χαρτζιλίκι" διατίθενται να μου το δώσουν πίσω... Ζήτησα φυσικά να μου πουν κάποια πράγματα από το μηχανάκι, μου είπε σωστά για το από ποια μεριά είναι οι γρατσουνιές και το ξεκούμπωμα του φτερού, αλλά έκανε λάθος σε μια εικονίτσα που του ζήτησα να μου πει που είναι. Εκεί όμως, που ετοιμαζόμουν να μου το κλείσω μου είπε την μάρκα από το ένα μου το κράνος, κάτι που δεν είχα ανεβάσει πουθενά (σε αντίθεση με την μεριά που ήταν οι γρατσουνιές που θα μπορούσαν να το δουν και από ένα άλλο site αλλά και από το προφίλ μου στο facebook) και κανείς δεν ήξερε, αλλά ούτε και ήταν πολύ γνωστή μάρκα ώστε να την μαντέψει, οπότε με ξανακέρδισε... Την επόμενη ημέρα, μίλησα με έναν φίλο μου αστυνομικό, ο οποίος με συμβούλευσε να μην υποκύψω και ότι θα κάνει κάτι για την περίπτωσή μου είτε υπηρεσιακά είτε "εξω-υπηρεσιακά"... Λόγω όμως της ΔΕΘ, η οποία ξεκίνησε τις ημέρες εκείνες, δεν μπορέσαμε να συντονιστούμε, οπότε και με πρόλαβαν οι "μάγκες" οι οποίοι με διάφορα τεχνάσματα κατάφεραν να με πείσουν ότι με μόλις 300€ αρχικά +200€ στο τέλος του μήνα θα έπαιρνα πίσω το μηχανάκι μου στην κατάσταση που το είχα αφήσει. Μάλιστα, την ημέρα που τελικά ξεκίνησα κιόλας, την Παρασκευή δηλαδή, ο "μεσάζων" με πήρε στο προσωπικό μου κινητό λέγοντάς μου "είδες τώρα που ανακάτεψες την αστυνομία και τα κανες σαλάτα?" οπότε φυσικά εγώ, έχοντας την μύγα ψάρωσα και απέκλεισα το γεγονός να βγει άκρη με την αστυνομία, αφού πείστηκα ότι αυτοί έχουν ανθρώπους μέσα (ενώ η αλήθεια μπορεί να είναι άλλη, να ψάχτηκαν κι άλλο μεταξύ Τρίτης και Παρασκευής που είχαμε να μιλήσουμε και να βρήκαν το τηλέφωνό μου είτε από το άλλο site που το χα βάλει, είτε από το προφίλ μου στο facebook, αφού είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είχαν με κάποιο τρόπο τα στοιχεία μου και κάποιες φωτογραφίες τουλάχιστον της μηχανής και των περιεχομένων της για να με "παίξουν". Εν πάση περιπτώσει, ξεκίνησα με αυτά και μ'αυτά, με πορεία "Νότια, προς Λαμία", μαζί με ένα φιλαράκι, με το αμάξι μου, που στο τηλέφωνο έδειξαν να ξέρουν τι χαρακτηριστικά έχει. Στον δρόμο, κι ενώ με τους υπολογισμούς τους θα πρεπε να είμαι Λάρισα περίπου μετά από κάποια ώρα που είχα πει ότι θα ξεκινούσα, εγώ επειδή άργησα να πάρω τον φίλο μου, ήμουν λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη. Από εκείνη την ώρα, ή μάλλον ακόμα περισσότερο από εκείνη την ώρα, ήμουν συνεχώς σε θέση άμυνας, "γιατί αργώ, με ποιον μιλάω στο τηλέφωνο" κτλ και ότι τους αναγκάζω να κατεβάσουν το μηχανάκι ακόμα πιο μακριά γιατί μ' αυτά που κάνω τους φοβίζω... Με είχαν στην ψυχολογική κατάσταση που είχαν (ότι θα πάρω επιτέλους πίσω το "μωρό" μου) και με παίζανε... Να μη στα πολυλογώ, μετά από πολλές συνομιλίες στη διαδρομή, όπου φτάσαμε να συζητάμε για το μετά την παραλαβή, αν και πως θα ανέβω, τι θα πω στους μπάτσους κτλ, φτάσαμε στα Β.Προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Κηφισιά αν κατάλαβα καλά. Και ενώ σ' όλα τα τηλεφωνήματα, πριν και αφού ξεκίνησα, μου έλεγε ότι η συνάντηση θα γίνει σε δημόσιο μέρος με πολύ κόσμο και θα δω το μηχανάκι μου πριν δώσω τα χρήματα, μας σταμάτησε στην παλιά Εθνική Οδό, σε ένα στενό, φωτεινό μεν αλλά στενό, κι ενώ το ανέφερα βέβαια ότι δεν είναι ακριβώς αυτό που συμφωνήσαμε δεν έκανα πίσω γιατί είχα πειστεί ότι το μηχανάκι μου είναι κάπου εκεί γύρω και αν ακολουθήσω τις οδηγίες του "καλού κυρίου" στο τηλέφωνο σε λίγο θα το καβαλάω και θα ανεβαίνω προς Θεσσαλονίκη γεμάτος χαρά. Φυσικά, η εξέλιξη ήταν διαφορετική. Άφησα τα χρήματα (ναι το ξέρω ότι είμαι βλάκας μεγατόνων) στο πεζοδρόμιο εκεί στο στενό, χωρίς να κατέβω από το αμάξι και μετά μας οδήγησε τηλεφωνικά λίγο πιο κάτω (όπου εγώ πίστευα θα βρω το μηχανάκι) απλά για να περιμένουμε να πάρουν με την ησυχία τους τα χρήματα. Μετά από 10 λεπτά αγωνίας μας ξανακάλεσε, επαινώντας μας για το ότι κρατήσαμε τον λόγο μας και φέραμε τα χρήματα χωρίς αστυνομία, κι ότι όλα πλέον θα τελείωναν σε λίγο. Μας έδωσε λοιπόν οδηγίες για να βρούμε ένα μέρος, ψιλοαόριστο (συνεχίζεις ευθεία, βλέπεις ένα μεγάλο νοσοκομείο το Θριάσιο μετά δεξιά έχει έξοδο για Θήβα, ανεβαίνεις και βρίσκεις ένα τρίγωνο κράσπεδο στο δρόμο σου, εκεί πάνω βρίσκεται το μηχανάκι σου με τα κλειδιά επάνω στη ρόδα. Και έτσι κάπως ήταν η τελευταία επικοινωνία μας. Φυσικά, δεν χρειάζεται να αναφέρω ότι με έπαιρνε πάντα από απόκρυψη και ότι ποτέ δεν ξαναπήρε μετά και τις τελευταίες οδηγίες, οι οποίες ήταν απλά παραπλανητικές και μόνο σκοπό είχαν να μας κατευθύνουν ακόμα μακρύτερα από το σημείο που αφήσαμε τα λεφτά, καθώς το Θριάσιο δεν είναι πάνω στον δρόμο που ήμασταν (έχει ταμπέλα προς Θριάσιο, έστω πως είπε αυτό) και η έξοδος για Θήβα ήταν κοντά στα 15χλμ μακριά από εκεί που ήμασταν... Πράγμα όμως που διαπίστωσα αφότου έκλεισα το τηλέφωνο και έβαλα GPS... Και δεν το έβαλα αμέσως κάτω, τις επόμενες 4 ώρες, χτένισα την περιοχή που μπορεί να εννοούσε, μπας και δεν κατάλαβα καλά τις οδηγίες, αλλά φυσικά τίποτα... Τώρα ή το είχαν και επειδή δεν τους ζόρισα καθόλου το κράτησαν και αυτό και τα χρήματα, ή δεν το είχαν ποτέ και είχαν απλά κάποιες πληροφορίες για αυτό και με δούλευαν εξ αρχής (που μάλλον είναι το πιθανότερο). Στα λέω όλα αυτά όχι για να μου πεις μπράβο, απλά για να εμπλουτίσω ακόμα περισσότερο τις γνώσεις σου για τις απατεωνιές που γίνονται στον χώρο και να προφυλάξεις όσο μπορείς τους επόμενους "χαλβάδες" σαν και του λόγου μου, μπας και γλιτώσουν την πολλαπλή απογοήτευση... Σημειωτέον, τον μπάρμπα που με έπαιρνε τηλέφωνο σαν μεσάζω(ο)ν, τον έχω ηχογραφημένο από τις κλήσεις μας, αν ποτέ σου χρειαστεί κι έχεις αντίστοιχη περίπτωση πες μου να στον στείλω...
Αυτά, ευχαριστώ και πάλι, να είσαι καλά να βοηθάς με ό,τι μπορείς τα θύματα!
----



Κλάπηκαν 2 αυτοκίνητα με ένοπλη ληστεία εντός του σπιτιού...
Το αποτέλεσμα: 
Βρέθηκε το ένα κοντά στο σημείο κλοπής από αστυνομία με άλλες πινακίδες και ήταν σε χρήση γιατί βρέθηκαν οικοδομικά υλικά μέσα...
Μάιος 2014

                                                          ----

Πως βρέθηκε ένα Toyota που είχα κλαπεί στην Θεσσαλονίκη.

Το παρακάτω είναι απόσπασμα από σχετικό email
.
Γυρνώντας ο αδερφός μου από την Χαλκιδική στην οποία εργάζεται παρατήρησε λίγο έξω από την Θέρμη και σε παράπλευρο παράδρομο ο οποίος είναι κάτω από το επίπεδο του δρόμου (και δεν φαίνεται από το δρόμο ), μια νταλίκα η οποία ήταν φορτωμένη αυτοκίνητα.
Στην κορυφή της νταλίκας (για αυτό και φάνηκε από τον δρόμο επειδή ήταν επάνω αλλιώς θα το έκρυβε η διαφορά  ύψους) ήταν φορτωμένο ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε με το δικό μας. Έκοψε ταχύτητα και το γνώρισε από απόσταση από τους καθρέφτες που είχαμε αντικαταστήσει τον έναν και ήταν άλλο σχήμα από τον μανίσιο. Βεβαιώθηκε λοιπόν ότι ήταν αυτό το αυτοκίνητο μπήκε στον παράδρομο και έκλεισε το δρόμο με το αυτοκίνητο του ώστε να μην φύγει η νταλίκα που είχε βάλει μπρος και έφευγε…..
Καθυστέρησε τον ιδιοκτήτη της μάντρας και τον οδηγό να μην φύγει μέχρι την στιγμή που ήρθε η αστυνομία (σε 3΄ ) . Αποδείχτηκε ότι η νταλίκα ήταν βουλγάρικη αυτοί πήγαιναν το αυτοκίνητο στην Γερμανία και θα το έβγαζαν από τα σύνορα με την άδεια του πατέρα μου!!!!!
Αυτός ισχυρίστηκε ότι του το πούλησε ένας γύφτος που το είχε αγοράσει από εμάς ….τρέχα γύρευε… φυσικά τους άφησαν ελευθέρους γιατί εδώ είναι αθάνατη Ελλάδα…..και κάποτε θα γίνει δικαστήριο….
Το θέμα είναι ότι ο Θεός βοήθησε και το αμάξι βρέθηκε με απίστευτο τρόπο!!! 5 λεπτά αργότερα να περνούσε ή να μην το παρατηρούσε ή να μην το είχαν φορτώσει ακόμα, τώρα το ΤΟΥΟΤΑ  θα μιλούσε γερμανικά και εμείς ακόμα θα ψάχναμε…..
Αυτά εν ολίγοις…
 Φυσικά και μπορείς να το ανεβάσεις ανώνυμα στο blog να μάθει ο κόσμος τι κύκλωμα υπάρχει και η αστυνομία κοιμάται και ονειρεύεται…….
Σε ευχαριστώ και πάλι...
Υπογραφή, Μάρτιος 2014

                                                       ----

Κλοπές  αυτοκινήτων Navara

Μάρτιος 2016

Οχτώ ολόκληρους μήνες χρειάστηκαν οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας της Λαμίας για να φτάσουν στην εξάρθρωση μιας πολυμελούς σπείρας, η οποία είχε τρελάνει την Αττική και την Κεντρική Ελλάδα με κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων 4Χ4. Από τον περασμένο Ιούνιο ενέχεται σε τουλάχιστον 55 κλοπές αυτοκινήτων και 4 απόπειρες από τις οποίες οι 30 είναι στην Αττική, οι 14 στην Εύβοια, ενώ η δράση της σπείρας ήταν και στη Φθιώτιδα, στη Θεσσαλονίκη την Κόρινθο, την Κατερίνη και τη Λάρισα.
Συνολικά 10 άτομα έχουν συλληφθεί μετά από έφοδο της αστυνομίας σε Λάρισα, Κιάτο Κορινθίας, αλλά και περιοχές της Αττικής εκ των οποίων οκτώ άνδρες, ηλικίας 68, 65, 58, 52, 44, 40, 39 και 27 ετών, καθώς και δύο γυναίκες, ηλικίας 53 και 35 ετών και άλλα τρία άτομα αναζητούνται.
Συγχρόνως, έχουν ταυτοποιηθεί άλλα τρία μέλη της σπείρας, επίσης Έλληνες από τους οποίους οι δύο αναζητούνται και ένας είναι έγκλειστος στις φυλακές.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι αστυνομικοί έφτασαν στα ίχνη της σπείρας αξιοποιώντας σειρά από στοιχεία μέσα από μια πολύμηνη έρευνα και μάλιστα την χθεσινή ημέρα αστυνομικοί από τη Λαμία έκαναν αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε διάφορα σημεία της Αττικής, ενώ ταυτόχρονα έγιναν έλεγχοι στη Λάρισα και το Κιάτο Κορινθίας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι έλεγχοι επεκτάθηκαν σε επιχείρηση εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων, κατοικίες αλλά και σε συνεργείο αποθήκη που ήταν σε ερημική δασική περιοχή της Αττικής. Μάλιστα, την συγκεκριμένη αποθήκη αποκαλύφθηκε ότι την χρησιμοποιούσαν ως χώρο αποσυναρμολόγησης των κλεμμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την αστυνομία, η σπείρα είχε εξειδίκευση σε πολυτελή 4Χ4 αυτοκίνητα και μάλιστα είχε απόλυτη εξειδίκευση στα 4Χ4 Nissan Navara και έτσι οι αστυνομικοί τους αποκαλούσαν ως «η σπείρα των Navara».
Οι έρευνες της Ασφάλειας Λαμίας ξεκίνησαν μετά από ένα μπαράζ κλοπών που έγινε το περασμένο καλοκαίρι. Τον περασμένο Αύγουστο υπήρξαν τρεις κλοπές τέτοιων αυτοκινήτων και άλλη μία απόπειρα και οι αστυνομικοί είχαν εντοπίσει τη δράση του κυκλώματος μέσα από κλειστές κάμερες ασφαλείας.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην αποθήκη όπου γίνονταν η αποσυναρμολόγηση των αυτοκινήτων, τμήματα των οποίων διέθεταν για ανταλλακτικά, βρέθηκε ένα κλεμμένο Ι.Χ. αυτοκίνητο το οποίο είχε κλαπεί στις 17 Φεβρουαρίου από το Χαϊδάρι της Αττικής.
Βρέθηκαν ηλεκτρονικοί εγκέφαλοι, αλλά και συστήματα απενεργοποίησης immobilizer. Βρέθηκε μεγάλος αριθμός από πινακίδες κυκλοφορίας από τις οποίες ορισμένες ανήκουν στα κλεμμένα αυτοκίνητα. Βρέθηκε σασί αυτοκινήτου με παραποιημένο τον αριθμό πλαισίου, καθώς και πλήθος από ηλεκτρονικές συσκευές και εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για τις κλοπές. Βρέθηκαν ακόμη ζαντολάστιχα αυτοκινήτων και διάφορα διαρρηκτικά εργαλεία.
Σύμφωνα με την αστυνομία ο 58χρονος είχε αρχηγικό ρόλο μέσα στη σπείρα και μάλιστα, είχε συγκεκριμένο τρόπο δράσης. Σύμφωνα με τους αστυνομικούς η σπείρα δρούσε τις πρώτες πρωινές ώρες και αφού είχε εντοπίσει τα αυτοκίνητα πρώτα και είχε παρακολουθήσει τις συμπεριφορές των κατόχων τους. Πάντα είχε ορμητήριο την Αττική.
Έχοντας στα χέρια τους αρκετά εργαλεία παραβίαζαν τα αυτοκίνητα τοποθετούσαν δικά τους συστήματα απενεργοποίησης immobilizer και απενεργοποιούσαν τους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους των αυτοκινήτων, τοποθετούσαν δικούς τους που είχαν μαζί τους. Έτσι μπορούσαν να θέσουν το αυτοκίνητο σε λειτουργία και να απομακρυνθούν. Μάλιστα, είχαν απόλυτη εξειδίκευση στα Nissan Navara, ενώ σύμφωνα με τους αστυνομικούς όλα τα κλεμμένα αυτοκίνητα πωλήθηκαν για ανταλλακτικά.
Ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Στερεάς Ανδρέας Αποστολόπουλος, ο αστυνομικός διευθυντής Φθιώτιδας Μιχάλης Πάππος και ο διοικητής της Ασφάλειας Λαμίας αστυνομικός υποδιευθυντής Χρήστος Μουτσώκος που σήμερα το απόγευμα παρουσίασαν την υπόθεση, σημείωσαν ότι πρόκειται για μια άκρως επικίνδυνη σπείρα που ήταν ο πονοκέφαλος των Αστυνομικών Διευθύνσεων σε ολόκληρη την χώρα, καθώς η δράση της συνεχώς επεκτείνονταν…
                                                         ----

Κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων

Αθήνα, Οκτώβριος 2014

Η εξάρθρωση του κυκλώματος έγινε από κλιμάκιο αστυνομικών του επιχειρησιακού σχεδίου «ΘΗΣΕΑΣ», στην περιοχή του Αιγάλεω. Πρόκειται για τρεις Ελληνες -ηλικίας 32, 44 και 49 ετών- ενώ αναζητείται ακόμα ένας 37χρονος συνεργός τους.

Οι δράστες, μετά τις κλοπές των πολυτελών αυτοκινήτω τα μετέφεραν στο συνεργείο αυτοκινήτων του 44χρονου, όπου παραποιούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και αφού εξέδιδαν νέες άδειες κυκλοφορίας με στοιχεία διάφόρων προσώπων, τα διέθεταν στην κυκλοφορία.
Εκτός από τα τρία αυτοκίνητα που κατασχέθηκαν, οι αστυνομικοί εντόπισαν και ένα ταξί το οποίο χρησιμοποιούσαν τα μέλη του κυκλώματος.

Σε έρευνα στο σπίτι του 44χρονου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα ηλεκτρικό τρυπάνι, ένας ηλεκτρικός τροχός και πέντε κουτιά που περιείχαν πλήθος πόντες με διαφορετικούς χαρακτήρες και σύμβολα.

Σε βάρος του 49χρονου εκκρεμούσαν ένα ένταλμα σύλληψης και τρεις καταδικαστικές αποφάσεις για απάτες κατ' εξακολούθηση.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του συνεργού τους, καθώς και για τη συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.
                                                        ----

Εξαρθρώθηκε σπείρα που έκλεβε μοτοσυκλέτες

Συνελήφθησαν επτά άτομα

Αθήνα 20.10.15

Σπείρα που έκλεβε μοτοσυκλέτες εξάρθρωσαν οι αστυνομικές αρχές στο Μοσχάτο, συλλαμβάνοντας συνολικά επτά άτομα.
Οι δράστες, μεταξύ των οποίων και δύο ανήλικοι, αποσυναρμολογούσαν τις κλεμμένες μηχανές και ύστερα πωλούσαν τα εξαρτήματά τους, ως ανταλλακτικά.
Σε βάρος των συλληφθέντων ασκήθηκε δίωξη για τη διάπραξη διακεκριμένων κλοπών και για την αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος.
Η αστυνομία συνέλαβε και έναν 49χρονο, με την κατηγορία της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου.

                                                           ----

Κλεμμένα αυτοκίνητα για ανταλλακτικά.

Αθήνα 24.5.13

Την μεγαλύτερη σπείρα κλοπών οχημάτων στην Αττική εξάρθρωσε το τμήμα Συντονισμού της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής. Σύμφωνα με υπολογισμούς της αστυνομίας, τα μέλη της οργανωμένης σπείρας είχαν κλέψει τα τελευταία τέσσερα χρόνια περισσότερα από 3.000 αυτοκίνητα, τα οποία αποσυναρμολογούσαν και τα πωλούσαν ως ανταλλακτικά μέσα από μάντρα στη θέση Σκαλιστήρι Άνω Λιοσίων. Μόνο τις τελευταίες ημέρες εκλάπησαν και αποσυναρμολογήθηκαν συνολικά 14 ΙΧ αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με ανακοινώσεις του εκπροσώπου Τύπου της ΕΛΑΣ, μετά από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση συνελήφθησαν το βράδυ της περασμένης Τετάρτης στην περιοχή των Άνω Λιοσίων συνολικά 10 άτομα (τρεις Έλληνες και επτά αλλοδαποί υπήκοοι Πακιστάν) ηλικίας από 19 έως 42 ετών.
Μεταξύ των συλληφθέντων είναι και ένας 32χρονος, που φέρεται ως εγκέφαλος της σπείρας, ενώ για την υπόθεση αναζητούνται ακόμη τέσσερις Έλληνες μέλη του κυκλώματος.
Οι δράστες είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση με ιεραρχική δομή, διαρκή δράση την τελευταία περίπου τετραετία και διακριτούς ρόλους μεταξύ τους, ενώ με διαφορετική σύνθεση κάθε φορά προέβαιναν στην εγκληματική τους δραστηριότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένη τακτική και πάντα την ίδια μεθοδολογία.
Ο 32χρονος, κάτοικος Δροσιάς, ήταν ο ιδιοκτήτης της μάντρας ανταλλακτικών, μέσω της οποίας ιδιώτες προμηθεύονταν ανταλλακτικά σε όλη την Αττική. Ο ίδιος στρατολογούσε μέλη, τα οποία κατόπιν παραγγελίας του επέλεγαν και έκλεβαν συγκεκριμένους τύπους και μοντέλα οχημάτων. Κυρίως έκλεβαν ιαπωνικά αυτοκίνητα πόλης, μικρού κυβισμού, επειδή τα ανταλλακτικά τους είναι περισσότερο εμπορεύσιμα.
Τις κλοπές έκαναν δύο συγκεκριμένα μέλη της σπείρας, τα οποία οδηγούσαν τα αυτοκίνητα στην επιχείρηση στα Άνω Λιόσια, με προπομπό άλλο ΙΧ, νόμιμο, για να ελέγχει τη διαδρομή. Εκεί αναλάμβαναν οι σπεσιαλίστες της σπείρας, οι οποίοι αποσυναρμολογούσαν τα οχήματα το πολύ μέσα σε δύο ώρες.
Όταν τα δύο μέλη της σπείρας προσέγγιζαν την επιχείρηση, μέσω ενός αδιέξοδου χωματόδρομου, έσβηναν τα φώτα τους και φτάνοντας στο σημείο εισόδου, όπου υπήρχε ασφαλισμένη μεταλλική πόρτα, πραγματοποιούσαν ηχητικό σινιάλο, προκειμένου να τους επιτραπεί η πρόσβαση.
Σύμφωνα με την αστυνομική έρευνα, κάθε βράδυ εισέρχονταν με τον ίδιο τρόπο και μεθοδολογία στην επιχείρηση περίπου δύο έως πέντε άτομα.
Οι πινακίδες των κλεμμένων οχημάτων είτε παραλαμβάνονταν από τα άτομα που τα μετέφεραν, είτε καταστρέφονταν επί τόπου με τη χρήση οξυγόνου από τους εργαζομένους στη μάντρα, πάντα υπό τις οδηγίες του συλληφθέντα «εγκέφαλου».
Παράλληλα, παραποιούσαν τους αριθμούς πλαισίου και κινητήρων από τα οχήματα ή τους «έσβηναν» και πάλι με τη χρήση οξυγόνου.
Στη συνέχεια αφαιρούσαν τμήματα και εξαρτήματά τους, όπως ρόδες, καθίσματα, ηλεκτρονικά συστήματα, κινητήρες, πόρτες και άλλα ανταλλακτικά και τα διέθεταν προς πώληση.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην επιχείρηση εμπορίας ανταλλακτικών του 32χρονου και την οικία του στη Δροσιά Αττικής, καθώς και στους υπόλοιπους συλληφθέντες, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν οκτώ οχήματα και ένα δίκυκλο, ένα ηλεκτρονικό τσιπ το οποίο θέτει σε λειτουργία κινητήρες οχημάτων και 50 κινητήρες διαφόρων τύπων.
Επίσης, κατασχέθηκε πολύ μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων, ανταλλακτικών και στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων, όπως μπαταρίες, ζαντολάστιχα, ημιαξόνια, πόρτες, πορτμπαγκάζ, φανάρια, καπό, εξατμίσεις, καθρέπτες, αντλίες βενζίνης, προφυλακτήρες, ψυγεία, ντεπόζιτα διαφόρων τύπων, τιμόνια με κρεμαργιέρες, radio-CD, ένα πλαίσιο αυτοκινήτου, πινακίδες ελληνικών και ξένων αρχών.
Επιπλέον, κατασχέθηκαν 4.435 ευρώ και 179 δολάρια, επιταγές, γραμμάτια, μπλοκ δελτίων ποσοτικής παραλαβής υπό στοιχεία της εν λόγω επιχείρησης, τιμολόγια, βιβλιάρια καταθέσεων, βιβλία αγορών και πολλά άλλα στοιχεία.
Η κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των μελών της οργάνωσης περιλαμβάνει, κατά περίπτωση, τα αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπών, της αποδοχής και διάθεσης προϊόντων εγκλήματος, της πλαστογραφίας πιστοποιητικών, της παράβασης του νόμου που αφορά την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, καθώς και του νόμου περί αλλοδαπών.
Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγούνται στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται και εξετάζεται η συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες εγκληματικές πράξεις.
                                                       ----
Βήμα, 1999

Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των κλεμμένων αυτοκινήτων σχεδόν διπλασιάστηκε. Το εντυπωσιακό στοιχείο όμως δεν βρίσκεται στις στατιστικές αλλά στον τρόπο δράσης των συμμοριών. Η εποχή που νεαροί έκλεβαν αυτοκίνητα «για μια βόλτα» πέρασε. Σήμερα οι διωκτικές αρχές αντιμετωπίζουν κυκλώματα κλοπής και διακίνησης αυτοκινήτων με διασυνδέσεις στα Βαλκάνια και αποδέκτες των κλοπιμαίων ακόμη και σε χώρες του Τρίτου Κόσμου.
Αλλά και οι διεθνείς συμμορίες που δρουν στην Ελλάδα προσάρμοσαν τις μεθόδους τους στην πρακτική της νεοελληνικής καπατσοσύνης. Η γραφειοκρατία και η διάτρητη διοικητική δομή των κρατικών υπηρεσιών προσφέρουν ιδανικές ευκαιρίες στους κλέφτες αυτοκινήτων. Μπορούν να μετατρέπουν τρακαρισμένα αυτοκίνητα σε πολυτελείς λιμουζίνες αλλάζοντας απλώς τους αριθμούς πλαισίου και κυκλοφορίας.
Οι «μαϊμούδες» αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία κλεμμένων αυτοκινήτων. Ακόμη και αν εντοπιστούν από τις διωκτικές αρχές, η εξακρίβωση της πραγματικής ταυτότητάς τους είναι σε ορισμένες περιπτώσεις τόσο δύσκολη που οι ιδιοκτήτες περιμένουν ολόκληρους μήνες για να τα πάρουν πίσω. Μετά τις «μαϊμούδες» έρχονται τα κλεμμένα αυτοκίνητα που φυγαδεύονται στο εξωτερικό. Εδώ Ελληνες και Αλβανοί συνεργάζονται στενά. Οι Αλβανοί έρχονται στην Ελλάδα εφοδιασμένοι με πλαστά αλβανικά έγγραφα του αυτοκινήτου που θα κλαπεί. Αδεια κυκλοφορίας και πινακίδες. Οι κλέφτες (συνήθως Ελληνες) γνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το χρώμα του προγραμμένου αυτοκινήτου. Εκδίδουν όμως τα σχετικά έγγραφα στην Αλβανία, αφού εκεί η διαφορά «πλαστού» και «γνήσιου» είναι δυσδιάκριτη. Κλέβουν το αυτοκίνητο βράδυ, τοποθετούν αλβανικές πινακίδες και το πρωί το περνούν από τα σύνορα.
Οι ουρές (και η έλλειψη υποδομής) στα τελωνεία Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής διευκολύνουν το έργο των συμμοριών. Ο λεπτομερής έλεγχος είναι πρακτικά αδύνατος.
Η πολυπραγμοσύνη και οι τεχνικές γνώσεις των κλεφτών εξελίσσονται παράλληλα με τις μεθόδους αντικλεπτικής προστασίας. Είναι αγώνας ταχύτητας ανάμεσα σε αυτούς που κατασκευάζουν αντικλεπτικά συστήματα και σε αυτούς που προσπαθούν να τα παραβιάσουν. Ο ανταγωνισμός όμως είναι ιδιαίτερα σκληρός και ανάμεσα στους ίδιους τους κατασκευαστές αντικλεπτικών συστημάτων. Επενδύουν τόσο σημαντικά ποσά στην τεχνολογική έρευνα ώστε η επιβίωσή τους εξαρτάται, συχνά, από τον εκτοπισμό των ανταγωνιστών.
Ο ανταγωνισμός προηγμένων τεχνολογιών μπορεί να είναι συναρπαστικός, η πραγματικότητα όμως πεζή. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές (δηλαδή τους ίδιους τους κλέφτες), ο χρόνος εξουδετέρωσης του τελειότερου αντικλεπτικού συστήματος, υπό κανονικές συνθήκες, δεν είναι μεγαλύτερος από 15 λεπτά.
ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ διεθνές συνέδριο της Ιντερπόλ το 1998 είχε τον ελκυστικό τίτλο:«Ασφαλιστικές απάτες, κλοπές και παράνομες διακινήσεις αυτοκινήτων». Ισως δεν είναι τυχαίο ότι επελέγη βαλκανική πρωτεύουσα για να φιλοξενήσει τις εργασίες του. Εκατό αστυνομικοί από 23 χώρες συγκεντρώθηκαν στη Σόφια. Την τελευταία ημέρα του τριήμερου συνεδρίου μια ελληνική παρέμβαση έσπασε τη βαριά ατμόσφαιρα που είχαν δημιουργήσει οι ατέλειωτες εισηγήσεις, αλλά έφερε και σε δύσκολη θέση τους οργανωτές. Ενας από τους δύο υπαστυνόμους που εκπροσωπούσαν την Ελλάδα ρώτησε τον βούλγαρο υπουργό Εσωτερικών Μπογκομίλ Μπόνεφ πότε η χώρα του θα επιστρέψει στην Ελλάδα τα 75 κλεμμένα αυτοκίνητα τα οποία από το 1996 έχουν εντοπιστεί στη Βουλγαρία. Την αρχική αμηχανία διαδέχθηκε θυμηδία. Κυρίως των ευρωπαίων και αμερικανών συνέδρων, που βρέθηκαν μπροστά σε ένα κλασικό βαλκανικό φαινόμενο. Οσοι μάλιστα γνώριζαν το παρασκήνιο της υπόθεσης διασκέδασαν πραγματικά. Τα 75 αυτοκίνητα που διεκδικούσε ο έλληνας υπαστυνόμος αποτελούσαν μέρος της λείας σπείρας κλεφτών αυτοκινήτων που εξάρθρωσαν το 1996 οι ελληνικές διωκτικές αρχές. Πρόκειται για την «υπόθεση Χόμολα», από το όνομα του αρχηγού της σπείρας, του ούγγρου κακοποιού Χόμολα. Ο ίδιος και οι συνεργοί του, Ελληνες και Βούλγαροι, έκλεψαν κατά το χρονικό διάστημα 1994-1996 115 πολυτελή αυτοκίνητα από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Τα 75 εντοπίστηκαν στη Βουλγαρία, αλλά «απολύτως ξεπλυμένα», κατά την έκφραση έλληνα αστυνομικού. Οι Βούλγαροι τα εμφάνιζαν «πεντακάθαρα». Κυκλοφορούσαν με βουλγαρικές πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας. Μερικά μάλιστα μετέφεραν κρατικούς αξιωματούχους, είχαν δηλαδή μετατραπεί σε κρατικά αυτοκίνητα. Οι αστυνομικές και δικαστικές αρχές της γειτονικής χώρας, αν και παραδέχθηκαν την παράνομη προέλευση των αυτοκινήτων, δήλωσαν αδυναμία να τα επιστρέψουν, επικαλούμενες κενά στη βουλγαρική νομοθεσία. Ο κ. Μπόνεφ υποχρεώθηκε να δώσει εξηγήσεις για να αντιμετωπίσει τα ειρωνικά χαμόγελα των συνέδρων. Δήλωσε ότι θα ασχοληθεί προσωπικά με το πρόβλημα, διευκρινίζοντας όμως ότι θεωρεί εξαιρετικά δύσκολη την επίλυσή του. Οι έλληνες αστυνομικοί σε κατ' ιδίαν συνομιλίες εμφανίζονται περισσότερο απαισιόδοξοι από τον βούλγαρο υπουργό Εσωτερικών. Είναι σίγουροι ότι τα 75 κλεμμένα ελληνικά αυτοκίνητα θα «γεράσουν» στους βουλγαρικούς δρόμους.
Αριστες διασυνδέσεις
Η «υπόθεση Χόμολα» είναι χαρακτηριστική της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται όσον αφορά τα κλεμμένα αυτοκίνητα. Ακόμη και αν εντοπιστούν, δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι θα αποδοθούν αμέσως στον ιδιοκτήτη. Εστω και αν βρεθούν όχι στη Βουλγαρία, αλλά στην Ελλάδα. Η ελληνική γραφειοκρατία σε ορισμένες περιπτώσεις συναγωνίζεται τη βουλγαρική. Το φαινόμενο είναι διαβαλκανικό. Πρόκειται για κλοπές που γίνονται με συγκεκριμένο σκοπό. Να μετατραπεί ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο από άμορφη μάζα σιδερικών σε ολοκαίνουργιο μοντέλο.
Η ιδέα είναι απλή. Ένα κλεμμένο αυτοκίνητο παίρνει τη θέση του τρακαρισμένου. Απαραίτητη προϋπόθεση να πρόκειται για ίδιο μοντέλο και χρώμα. Είναι οι πλέον δύσκολες υποθέσεις για τις διωκτικές αρχές. Καλούνται να αντιμετωπίσουν οργανωμένες σπείρες με άριστες διασυνδέσεις. Στο κύκλωμα εμπλέκονται πραγματογνώμονες, φαναρτζήδες, μαντράδες, υπάλληλοι ορισμένων περιθωριακών ασφαλιστικών εταιρειών, συνεργάτες εταιρειών οδικής βοήθειας και βέβαια κακοποιοί. Το σύστημα στηρίζεται σε δύο «σταθερές» της νεοελληνικής πραγματικότητας. Την εκατόμβη των τροχαίων δυστυχημάτων και τη λατρεία του μέσου Ελληνα για αυτοκίνητο πολύ περισσότερων κυβικών από τις οικονομικές του δυνατότητες. Οι δύο αυτές «σταθερές», σε συνδυασμό με την επίσης σταθερή πολιτική των κυβερνήσεων να εισπράττουν από τη φορολόγηση του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα, δημιούργησαν το πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της κομπίνας. Σύμφωνα με αξιωματικούς του Τμήματος εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής, τα κλεμμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με πινακίδες τρακαρισμένων είναι από τις πλέον δύσκολες περιπτώσεις απάτης.
Τα «νόμιμα κουφάρια»
Όταν ένα αυτοκίνητο πάθει σοβαρές ζημιές ύστερα από τροχαίο ατύχημα, τρεις κυρίως τρόποι υπάρχουν για να αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία ο ιδιοκτήτης (ή οι κληρονόμοι του, αν το τροχαίο είναι θανατηφόρο): να επισκευάσει το αυτοκίνητο και να προσκομίσει τα σχετικά τιμολόγια στην ασφαλιστική εταιρεία, να καταθέσει τις πινακίδες στο υπουργείο Μεταφορών και να προσκομίσει στην ασφαλιστική εταιρεία «δελτίο καταστροφής» ή να μεταβιβάσει το τρακαρισμένο αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. «Αυτή η λύση αφήνει περιθώρια για πολλούς συνδυασμούς» λέει ο κ. Αλμπερτ Μπάρι, υπεύθυνος του κλάδου ασφαλειών κατά της κλοπής στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών: «Τα κουφάρια των τρακαρισμένων αυτοκινήτων μπορούν, νομιμότατα, να καταλήξουν στα χέρια οποιουδήποτε τρίτου. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποζημιωθεί ο ιδιοκτήτης του διαλυμένου από το τρακάρισμα αυτοκινήτου. Τώρα, πώς θα εκμεταλλευθεί ο νέος ιδιοκτήτης το κουφάρι, και κυρίως τις πινακίδες, είναι μια άλλη υπόθεση...».
Αυτή βέβαια είναι η τρέχουσα διαδικασία, γιατί υπάρχουν και παραλλαγές: η ασφαλιστική εταιρεία να μην καλύψει τη συγκεκριμένη ζημιά ή ο ιδιοκτήτης να λάβει αποζημίωση από την οποία να αφαιρεθεί η αξία του τρακαρισμένου αυτοκινήτου. Είναι τα λεγόμενα«σώστρα». Έτσι το αυτοκίνητο, έστω και κουφάρι, παραμένει στην κυριότητα του ιδιοκτήτη. Κανένας νόμος δεν τον υποχρεώνει να παραδώσει τις πινακίδες. «Έχει κάθε δικαίωμα να κρατήσει τις τρακαρισμένες λαμαρίνες. Είναι αυτοκίνητό του. Το κάνει ό,τι θέλει» λέει ο κ. Αλιμπερτ Μπάρι. Υπάρχει λοιπόν μια «σοδειά» τρακαρισμένων αυτοκινήτων τα οποία ως «παλιοσίδερα» δεν έχουν καμία αξία. Κανείς όμως δεν υπογράφει τη ληξιαρχική πράξη θανάτου τους που είναι η κατάθεση των πινακίδων στο υπουργείο Μεταφορών. Τυπικά λοιπόν τα διαλυμένα αυτοκίνητα υπάρχουν για το υπουργείο. Έστω και αν τίποτε πια δεν θυμίζει την παρουσία τους. Εκτός από τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας. Είναι αυτοκίνητα-φαντάσματα. Τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα αγοράζονται από τη σπείρα που θα τα κάνει «καινούργια». Ποιος δεν θέλει να απαλλαγεί από μια «άμορφη μάζα σιδερικών»; Για την ασφαλιστική εταιρεία καταλαμβάνει χώρο, για τον ιδιοκτήτη ή τους συγγενείς του αποτελεί ανάμνηση ενός τραγικού γεγονότος, το οποίο συχνά συνδέεται με απώλεια προσφιλών προσώπων. Όταν το τρακαρισμένο αυτοκίνητο περιέλθει στα χέρια της σπείρας, εντοπίζεται αμέσως ένα άλλο, ίδιας μάρκας και χρώματος. Το δίδυμο αδελφάκι... Αυτό λοιπόν κλέβεται.
Ο αριθμός πλαισίου
Το επόμενο στάδιο είναι η μετατροπή του κλεμμένου αυτοκινήτου σε νόμιμο. Εδώ κρίνεται ο «επαγγελματισμός» των ανθρώπων του κυκλώματος. Η απλούστερη ενέργεια είναι να περάσουν στο κλεμμένο αυτοκίνητο τις πινακίδες του τρακαρισμένου. Αυτό όμως δεν αρκεί. Πρέπει να αλλάξει και ο αριθμός πλαισίου. Ο αριθμός δηλαδή που αποτελείται από 17 νούμερα και γράμματα, χαραγμένος από το εργοστάσιο σε συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινήτου. Ο αριθμός πλαισίου είναι η μοναδική αδιαμφισβήτητη ταυτότητα του αυτοκινήτου. Πρέπει λοιπόν το κλεμμένο αυτοκίνητο να αποκτήσει τον αριθμό πλαισίου του τρακαρισμένου. Δύο είναι οι μέθοδοι. Η «επαναχάραξη» και ο «εντοιχισμός». Για την «επαναχάραξη» χρησιμοποιείται το «σβουράκι». Το τμήμα της λαμαρίνας πάνω στο οποίο είναι χαραγμένος ο αριθμός πλαισίου λειαίνεται. Ο υπάρχον αριθμός πλαισίου εξαφανίζεται.
Στο επόμενο στάδιο χρησιμοποιούνται οι «πόντες». Μεταλλικές ράβδοι με καλούπια αριθμών και γραμμάτων. Με τις «πόντες» χαράσσεται, στην ήδη λεία επιφάνεια, ο νέος αριθμός πλαισίου. Ο αριθμός δηλαδή του πανομοιότυπου, τρακαρισμένου αυτοκινήτου. Αυτός τώρα αποτελεί τη νέα ταυτότητα του κλεμμένου αυτοκινήτου. Αφού μάλιστα πρόκειται (κλεμμένο και τρακαρισμένο) για ίδια αυτοκίνητα, οι δύο αριθμοί πλαισίου μοιάζουν. Έχουν κοινά νούμερα και γράμματα. Στην πράξη λοιπόν οι «πόντες» χρησιμοποιούνται για να παραποιηθούν έξι-επτά νούμερα από τα συνολικά 17 που φέρει ο αριθμός πλαισίου. Η δεύτερη μέθοδος αλλαγής αριθμού πλαισίου είναι ο «εντοιχισμός». Κόβεται όλο το τμήμα της λαμαρίνας που φέρει τον αριθμό πλαισίου τόσο στο κλεμμένο όσο και στο τρακαρισμένο αυτοκίνητο. Στη συνέχεια «εντοιχίζεται» η λαμαρίνα με τον αριθμό πλαισίου του τρακαρισμένου στο κλεμμένο. Πρόκειται για δύσκολη χειρουργική επέμβαση. Τα σημάδια (οι «ουλές») που αφήνει ο «εντοιχισμός» εξαφανίζονται με το «σβουράκι». Ο «εντοιχισμός» θεωρείται πιο επαγγελματική δουλειά. Τα νούμερα του «εντοιχισθέντος» αριθμού πλαισίου δεν είναι πλέον αλλοιωμένα, αλλά αυθεντικά.«Υπάρχουν κάποιοι φαναρτζήδες που δουλεύουν με κλεμμένα αυτοκίνητα. Η συντριπτική πλειονότητα του κλάδου όμως προσπαθεί να τους απομονώσει» παραδέχεται ο κ. Βασίλης Λιαμέτης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων. «Το ίδιο το κράτος ευνοεί την απάτη. Καμία κρατική υπηρεσία δεν καταγράφει τους αριθμούς κυκλοφορίας των τρακαρισμένων αυτοκινήτων που δεν έχουν καμία προοπτική να επισκευαστούν. Αυτές τις αδυναμίες εκμεταλλεύονται οι σπείρες που κλέβουν αυτοκίνητα».
Πρόσθετη εξασφάλιση
Με την αλλαγή του αριθμού πλαισίου δουλεύει μια συνηθισμένη σπείρα. Οι σπεσιαλίστες όμως καλύπτουν «λεπτομέρειες» που προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια σε περίπτωση που το αυτοκίνητο θεωρηθεί ύποπτο και ελεγχθεί. Μια πρόσθετη εξασφάλιση είναι να αλλάξει (με τις γνωστές μεθόδους «επαναχάραξης» ή «εντοιχισμού») και ο αριθμός κινητήρα. Η συνέχεια όμως είναι αυτή που καθορίζει τους πραγματικά κορυφαίους του κλάδου. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από αριθμούς πλαισίου και κινητήρα τοποθετούν σε κρυφά σημεία του αυτοκινήτου χαρακτηριστικά νούμερα ή σύμβολα. Αυτά, στον ηλεκτρονικό υπολογιστή της αυτοκινητοβιομηχανίας, παραπέμπουν στον αριθμό πλαισίου που πρέπει να φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Πρόκειται δηλαδή για κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά από τα οποία μπορεί να προσδιοριστεί η ταυτότητα του αυτοκινήτου.
Πού βρίσκονται χαραγμένα αυτά τα σύμβολα; Είναι επαγγελματικό απόρρητο της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κορυφαίοι κλέφτες όμως τα ξέρουν. Σε ορισμένα ακριβά μοντέλα τα κρυφά αυτά σύμβολα είναι πάνω από 10, χαραγμένα από τη θήκη του αερόσακου ως το κάτω μέρος του πίσω καθίσματος. Όταν αλλοιωθούν, η εξακρίβωση της ταυτότητας του αυτοκινήτου είναι πολύ δύσκολη. Τουλάχιστον με τη σιγουριά εκείνη που θα επιτρέψει στις διωκτικές αρχές (εφόσον το εντοπίσουν) να το αποδώσουν στον ιδιοκτήτη χωρίς αυτός να αναγκαστεί να καταφύγει σε χρονοβόρες δικαστικές διεκδικήσεις. Γιατί συμβαίνει και αυτό. Ο εντοπισμός του κλεμμένου αυτοκινήτου δεν σημαίνει και το τέλος της περιπέτειας για το θύμα της κλοπής. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα είναι η αρχή μιας νέας περιπέτειας με εξίσου οδυνηρές εμπειρίες. Δεν αρκεί να βρεθεί ο κλέφτης. Πρέπει να βρεθεί και ο ιδιοκτήτης. Και αυτό σε ορισμένες περιπτώσεις είναι εξίσου δύσκολο.
«Μπαϊπάς» στο ιμομπιλάιζερ
Η αντικλεπτική προστασία αποτελεί πρωταρχική μέριμνα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το ιμομπιλάιζερ, ενσωματωμένο στο κλειδί, είναι το πλέον διαδεδομένο σύστημα που προσφέρουν. Εκτός από το μηχανικό μέρος (τα «δοντάκια»), το κλειδί διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα που ενεργοποιεί τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Και αν ακόμη αντιγραφεί το μηχανικό μέρος, το αντικλείδι «γυρνάει» στον διακόπτη αλλά το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπρος. Δεν ενεργοποιείται το ιμομπιλάιζερ. «Μπορώ να αντιγράψω και το ιμομπιλάιζερ σε 30 δευτερόλεπτα» ισχυρίζεται πάντως ο κλειδαράς και εισαγωγέας μηχανημάτων ηλεκτρονικής αντιγραφής κλειδιών Κώστας Σωτηρόπουλος. Παίρνει κλειδί με ενσωματωμένο ιμομπιλάιζερ, το τοποθετεί σε ηλεκτρονική συσκευή, αξίας 700.000 δρχ., και σε μισό λεπτό βγάζει αντικλείδι. Τουλάχιστον 50 εξουσιοδοτημένοι κλειδαράδες σε όλη την Ελλάδα διαθέτουν συσκευές που σε 30 δευτερόλεπτα αντιγράφουν τα κλειδιά-ιμομπιλάιζερ πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών. «Μόνο ορισμένου τύπου κλειδιά-ιμομπιλάιζερ, για συγκεκριμένα μοντέλα, δεν αντιγράφονται» λένε οι κλειδαράδες. Εν τούτοις το ιμομπιλάιζερ παρέχει σημαντική αντικλεπτική προστασία. Γιατί απλούστατα δεν μπορεί να βγάλει αντικλείδι παρά μόνο ο ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου. Τα στοιχεία του (ταυτότητα και άδεια κυκλοφορίας) διασταυρώνονται μέσω δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η σύνδεση με το δίκτυο είναι υποχρεωτική για τους εξουσιοδοτημένους κλειδαράδες. «Το σύστημα λειτουργεί με βάση την αρχή θεμελίωσης ευθύνης. Αν το αυτοκίνητο κλαπεί με αντικλείδι, ξέρουμε ποιος το έφτιαξε» λέει ο κ.Σωτηρόπουλος. Τώρα, αν οι κλέφτες διαθέτουν την ηλεκτρονική συσκευή αντιγραφής κλειδιών, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Οι Ιταλοί κλέφτες πάντως προτιμούν άλλη οδό παραβίασης του ιμομπιλάιζερ. Δεν μπαίνουν στον ανταγωνισμό κλειδιού-αντικλειδιού. Με υπερσύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές «παρακάμπτουν» (κάνουν «μπαϊπάς») το ιμομπιλάιζερ. Η επιτυχία όμως δεν είναι πάντοτε εξασφαλισμένη. Ορισμένα αντικλεπτικά συστήματα αγγίζουν πράγματι την τελειότητα. Στην ουσία πρόκειται για «πόλεμο τεχνολογιών». Η έκβαση του πολέμου αυτού πάντως εξαρτάται συχνά από τις συνθήκες κλοπής και τις ικανότητες του κακοποιού. «Αν ο επαγγελματίας έχει τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια, οποιοδήποτε ιμομπιλάιζερ είναι ευάλωτο» ισχυρίζεται στέλεχος εταιρείας που κατασκευάζει συναγερμούς. Αλλά και ο συναγερμός εξουδετερώνεται. «Με αφρό πνίγεις τον ήχο της σειρήνας ώσπου να κόψεις τα καλώδια». Είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος. «Φαντάσου τον κακοποιό να ρυμουλκεί το αυτοκίνητο. Το κλέβει έστω και αν το ιμομπιλάιζερ βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Ενώ αν χτυπούσε η σειρήνα...» λένε οι υπέρμαχοι των συναγερμών. Οι εταιρείες συναγερμών συνδυάζουν πλέον την ενεργοποίηση της σειρήνας με την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Είναι η απάντηση στην καθιέρωση του ιμομπιλάιζερ από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι αντιτιθέμενες απόψεις συγκλίνουν βέβαια στην απλουστευμένη διαπίστωση ότι η συνύπαρξη υπερσύγχρονων αντικλεπτικών συστημάτων παρέχει την καλύτερη προστασία. Στην ουσία πρόκειται για επιβεβαίωση της αρχής ότι «όλα τα αυτοκίνητα κλέβονται». Με σύμμαχο τα γρανάζια της γραφειοκρατίας

«ΠΟΙΟΣ παίρνει την ευθύνη να επιστρέψει ένα κλεμμένο αυτοκίνητο εκατομμυρίων όταν το διεκδικούν περισσότεροι του ενός ιδιοκτήτες;» λέει αστυνομικός της Γενικής Ασφάλειας. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν το κλεμμένο αυτοκίνητο εντοπιστεί όχι στα χέρια του κλέφτη, αλλά στην ιδιοκτησία ενός ανύποπτου αγοραστή που το πήρε «δεύτερο χέρι». Αγνοώντας δηλαδή ότι είναι κλεμμένο. «Πώς να πείσεις αυτόν τον αγοραστή να παραδώσει το ύποπτο αυτοκίνητο στην Ασφάλεια για να διαπιστωθεί αν είναι κλεμμένο;». Η διαδικασία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Το αυτοκίνητο από τα γρανάζια της σπείρας περνάει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Αν διαπιστωθεί ότι έχει παραποιημένο αριθμό πλαισίου, αποστέλλεται στο υπουργείο Μεταφορών. Εκεί μελετάται ο φάκελος, αλλά σπανίως δίδεται μια γνωμάτευση. Έτσι επιστρέφει στη Γενική Ασφάλεια. Αρχίζει τότε αλληλογραφία με την αντιπροσωπεία, η οποία καλείται να πιστοποιήσει την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Αλλά και η αντιπροσωπεία αποφεύγει να δώσει οριστική γνωμάτευση. Ο αριθμός πλαισίου μπορεί να είναι παραποιημένος, αλλά ποιος είναι ο γνήσιος; Το επίδικο αυτοκίνητο μπαίνει σε λίστα αναμονής για εξέταση στα εργαστήρια της Ασφάλειας. Η αναμονή αυτή διαρκεί, λόγω φόρτου εργασίας, περίπου ένα χρόνο. Αν η αλλοίωση έγινε με «εντοιχισμό», είναι αδύνατο να βρεθεί ο πραγματικός αριθμός πλαισίου. Η ταυτότητα, μοιραία, θα αναζητηθεί σε άλλα χαρακτηριστικά. Αν η αλλοίωση έγινε με «επαναχάραξη», πρέπει να αποκαλυφθούν τουλάχιστον τρία νούμερα από τον αληθινό αριθμό πλαισίου. Μόνο τότε επιστρέφεται το αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη του. Διαφορετικά, καταλήγει στον ΟΔΔΥ. Ο ιδιοκτήτης αρχίζει δικαστικό αγώνα. Αν τον κερδίσει, για να πάρει πίσω το αυτοκίνητο, πληρώνει προηγουμένως φύλακτρα στον ΟΔΔΥ.
Η γραφειοκρατική διαδικασία που ακολουθεί τον εντοπισμό του κλεμμένου αυτοκινήτου είναι σε πολλά σημεία διάτρητη. Μπορεί να κολλήσει για μήνες στην υπογραφή ενός υπαλλήλου. Η έλλειψη προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες δημιουργεί συχνά συνθήκες γραφειοκρατικής τρέλας. Το δεύτερο γραφείο του τμήματος εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας της ΓΑΔΑ στελεχώνεται από δύο υπαστυνόμους, δύο βαθμοφόρους και τέσσερις αστυφύλακες. Αυτοί εξαρθρώνουν σπείρες κλεφτών, οδηγούν τα κλεμμένα αυτοκίνητα από υπηρεσία σε υπηρεσία, κάνουν ελέγχους, διεκπεραιώνουν αλληλογραφία, ερευνούν καταγγελίες για κλοπές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Βρήκαν πάντως χρόνο να παρακολουθήσουν το συνέδριο της Ιντερπόλ στη Βουλγαρία και να διεκδικήσουν από τη γειτονική χώρα 75 κλεμμένα αυτοκίνητα που με «καθαρά χαρτιά» κυκλοφορούν στους βουλγαρικούς δρόμους.
Βήμα, 1999


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου